Heliflex reinforce the international component in 2009 with the Heliflex Angola (started in 2008 December). With the creation of this new subsidiary, Heliflex will intensify its growth process and internationalization.Heliflex Angola has local partners who know the core business. Heliflex has already selected the responsible staff for this project and the physical structure is also set to respond to the market demands quickly and efficiently, near to the client and the consumer/end user of the product. Angolan market is already known by Heliflex since the 70 years; in 1990 participated for de 1st time in Filda (Luanda International Fair). Now, with the establishment of this subsidiary company, Heliflex hopes to triplicate the sales to this market in 3 years.Note that Heliflex (head office) this year celebrate the 40th anniversary of activity in Portugal. Exportation followed the Heliflex evolution since its foundation, being now with growth levels around 40%. There are several countries that receive the products made in Portugal and the subsidiaries are one more landmark in the Heliflex history. Expectations are placed on the slogan "Heliflex in the world", motto of the 2nd Heliflex International Meeting, which will happen between 30th and 31st July.
A filial de Angola constitui a grande aposta da Heliflex em 2009.
A Heliflex reforça a componente de internacionalização em 2009 com o arranque (em Dezembro de 2008) da Heliflex Angola. Com a criação desta nova filial será intensificado o processo de crescimento e internacionalização da Heliflex. A Heliflex Angola conta com parceiros locais conhecedores do core business, tendo já sido destacado recursos humanos responsáveis pela projecção deste projecto naquele mercado, pelo que a estrutura física está já montada para responder às solicitações do mercado de forma rápida e eficiente, próxima do cliente e do consumidor/utilizador final do produto. O mercado angolano é já conhecido pela Heliflex desde os anos 70, sendo que em 1990 marcou presença pela 1ª vez na FILDA (Feira Internacional de Luanda). Agora com a criação da filial, a Heliflex espera triplicar a facturação para este mercado em 3 anos.
De referir que a Heliflex (sede) comemora este ano o 40º aniversário de actividade em Portugal. A exportação acompanhou a evolução da Heliflex desde a fundação, estando agora com rácios de crescimento a este nível na ordem dos 40%. São vários os países que recebem os produtos produzidos em Portugal e as filiais constituem mais um marco na história da Heliflex.As expectativas estão colocadas no reforço do slogan “Heliflex no mundo”, mote de lançamento do 2º encontro internacional da Heliflex, que decorrerá entre 30 e 31 de Julho.
Comments